och om jag kunde limma in den på forumet och om nån här på forumet visste nåt mer om just denna maskin
jag gissar på Pantera eller Panther 80talare frontbåge och huven tycker jag ser likadan ut

Yes ställen är från 1980marino carlsson skrev:Dom har då iaf likadant ställ som du Tommy

hehe, kepsen såg lite inklippt utEl Presidente skrev:Yes ställen är från 1980marino carlsson skrev:Dom har då iaf likadant ställ som du Tommy
Za ställ fast de inte fanns nån Za då =)

--------------------------------------------------------Team Lillsia skrev:har kommit fram till att de va en Pantera -80 men vet inte vad de va för motor i den än, tidigare skoter som Teamet körde var en El Tigré.
Hej Thomas , vad var det för motor på 750 cc?Team Lillsia skrev:okej trevligtja jo jag ska leta med ljus och lykta efter fler bilder. Albin som är längst till höger va på sin tid Sveriges äldsta aktiva elit åkare inom skotercross. en tävling -75 så fick han låna en av tre tillverkade Ockelbo 380 med 750 motor.
Ska försöka leta reda på bilder på den också![]()
Det tillverkades 3 stycken 380is med 750 motor till 3 fabriksförare, men sen kallade fabriken tillbaka två av dessa medans den tredje vägrade lämna ifrån sig skoter.
Och jag förstår verkligen varför han inte ville lämna ifrån sig skotern
halloj Per ja är inte riktigt 100 men de va antingen en Sachs eller Hirth :/ men som sagt de va bara tre förare som fick köra dessa. en av dom bor faktist i Alfta. Är nästan säker på att dom va 2-cylliga motorer. så de läre ha varit ett ofantligt VRID i dessa motorerHirth skrev:Hej Thomas , vad var det för motor på 750 cc?Team Lillsia skrev:okej trevligtja jo jag ska leta med ljus och lykta efter fler bilder. Albin som är längst till höger va på sin tid Sveriges äldsta aktiva elit åkare inom skotercross. en tävling -75 så fick han låna en av tre tillverkade Ockelbo 380 med 750 motor.
Ska försöka leta reda på bilder på den också![]()
Det tillverkades 3 stycken 380is med 750 motor till 3 fabriksförare, men sen kallade fabriken tillbaka två av dessa medans den tredje vägrade lämna ifrån sig skoter.
Och jag förstår verkligen varför han inte ville lämna ifrån sig skotern
Mvh Per
Vet du vem som äger denna idag?Danne skrev:Angående Ockelbon Albin lånade och tävlade med 1975.I ljusdal fanns en 3 cyl Ockelbo 380 antagligen den som inte lämmnades tillbaka.
Ja visst ja så hette han. vad körde han för skoter då? jaha är de där nere där dom säljer subaru?Danne skrev:Vet ej var den skotern tog vägen,Perra är ju perra erhardsson i ljusdal som säljer peugot,vann SM på 70 talet