Lynx 3900 (rotax 377).
Elproblem, vad är felet?
- Då skotern är igång och jag har lampbrytaren på OFF och bromsar så tänds både fram- och baklyset.
- Då skotern är igång och jag har lampbrytaren på ON och bromsar så borde väl bromslyset tändas men det lyser då hela tiden.
Har kollat jordkablar, brännare och bytt tändlås.
Bränsleförbrukning.
Hur mycket bränsle skall en 3900 dra vid normal körning?
Har en känsla av att min drar mer bränsle än vad den borde.
Lynx 3900, fråga om elfel och bränsleförbrukning.
Re: Lynx 3900, fråga om elfel och bränsleförbrukning.
Kanske detta el-schema kan vara till någon hjälp?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Lynx Finlandia GLX -84 x 2
Tack. Men har redan från handboken sett elschemat.
Har kommit fram till att jag borde koppla ur bromsljuskontakten för att se om den orsakar felet.
Vet någon var den sitter ikopplad?
Har kommit fram till att jag borde koppla ur bromsljuskontakten för att se om den orsakar felet.
Vet någon var den sitter ikopplad?
Låter som kabeln till bromsljus är kopplad till bakljus och bakljus till bromsljus. alt, dålig jordning bak/bromsljus eller vid motor till schassi.
Crescent sno-pro 400
Ski-doo tnt everest 440 -76
Yamaha SRV 540 -83
Ski-doo grand touring 470 -95
Veteranskotrar på min hemsida:
OBS. Ny hemsida http://www.gordini.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Ski-doo tnt everest 440 -76
Yamaha SRV 540 -83
Ski-doo grand touring 470 -95
Veteranskotrar på min hemsida:
OBS. Ny hemsida http://www.gordini.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja det kanske kunde vara felet, skall testa koppla om kablarna baki o se va som händer.
Jordning baki och i motorrummet har jag kontrollerat (slipade och smörjde upp fastsättningarna i ramen).
Jordning baki och i motorrummet har jag kontrollerat (slipade och smörjde upp fastsättningarna i ramen).
Gordini skrev:Låter som kabeln till bromsljus är kopplad till bakljus och bakljus till bromsljus. alt, dålig jordning bak/bromsljus eller vid motor till schassi.