Blev kontaktad av Storumans Swampsockerarrangör och han hade en förfrågan hur och om man skulle kunna få in ett udda skoterrace under deras Swampsocker i Storuman. För er som inte vet vad de är så är det fotboll i lervälling. Som värst i knähöjd. Ja talade snabbt om att tänkbara maskiner som skulle vilja delta är rena rama lik så något större event bör man nog inte göra av det utan isf lägga de som en frän pausgrej till fotbollen. Givetvis kommer det ju bli huvudeventet
Eftersom de inte gjorts förr så är de svårt att ha en uppfattning av hur de skulle se ut men tanken var att köra ett par race i ren lervälling blandat med gräs. Typ i form av någon rundbana av nå slag.
Någon som tycker det skulle vara kul å trascha lite? Behöver inte bli direkt många för att det ska gå genomföra och testa på å några udda finns ju i varje kommun så det borde kanske kunna gå.
Åsikter och intressevisning önskas så jag kan meddela vidare va ni tror. Även om ni aldrig skulle fara på en sådan grej för att delta skriv gärna om ni har en åsikt för det är bra att kunna ha med sig för arrangören. Å att någon skulle komma med en SRX har ingen räknat med utan de här handlar givetvis åt maskiner som gjort sitt eller ändå ska få sig några nya lager inom en snar framtid..
Fy fasen vad skoj! men du inser att det kommer barka ur va Marino? kommer bli en super mod klass i lortgris med innan detta är klart haha skämt åsido så var det en skojig ide!
Om man körde dragrace tror jag fler skulle vara intresserad. Tror nog att jag skulle ställa upp Dock ej genomtänkt men faan så kul
Man får väl plasta in motorn.
Nä här är det inget som är genomtänkt Första tanken var nog att han ringde mig. Sen blev min tanke att dom nog inte skulle göra ett helt event av detta som första tanken var. Tredje tanken var att lägga ut detta till er å det är nu gjort.
Kreativt förslag 1: Att köra Dragrace! (Jag frågade om de inte hade en bra gräsyta där men det var nog begränsat med den varan för att köra en ren grästävling)
För alla ovetande så är det blöt torv å inte lervälling det handlar om, så det är nog ingen fara för maskinerna:)
Pratade med en av arangörerna i sommras så jag blir glad att detta tas upp!
I mina fantasier så skulle de handla om ett fram åter race, rätt över banan runda en kon och tillbaka ev. kon slalom:)?
Allt för Publiken!
^^ Det lätt ju hur fränt som helst, i alla från min publik/fotograf sida En kon bana typ som Boarder Cross (Stavning?) som de kör vinter tid, då 2 snowboard åkare kör parallell slalom bana. Kanske kör genom några koner på vägen ut, sen samma eller annan bana på vägen tillbaka, kanske bra (om säkerheten tillåter) om slutet är nära publiken? SÅ de ser vad som händer, på dragrace så är ju slutet långt bort. Bara en tanke