Nu ska vi se...
Har varit å pysslat lite i garaget några kvällar men får det inte riktigt att lossna. Inspirationen lyser med sin frånvaro
Men lite har hänt iaf. OCH motorn är på G
Har tillverkat fästen/stöd för framkant balja samt fotholkar som håller upp baljan och fotstödet.
Staget till styrstången,styrstång och styrstag är också på plats.
Vad gjorde mot utan pulverlackarn
Henke
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nu har jag alla delar till motorn klar. Hoppas på lite tid i garaget under helgerna.
Kommer att använda mikuni vm44 som ska svarvas till ~46. Om någon har ett par 48er så är jag intresserad.
God jul på er
Henke
Vevhuset ihopsatt
Alla lager och packboxar nya på veven samt nya original rotax vevstak satser.
Lager,p-boxar och mässingdrev nytt på slidaxeln.
Nästa sväng blir det montering av elko kolvarna samt cylindrar. Känns som det kan bli bra det här
Henke
Är kolvarna från en sea-doo? Tänkte på hålen för den bakre överströmskanalen? dom brukar ha den bakre överströmskanalen i cylindern längre så bränsleluft blandningen kan gå från insidan av kolven genom hålet i kolven till den längre överströmskanalen och in i förbränningsrummet när kolven är i nedre läget.
Leffa skrev:Är kolvarna från en sea-doo? Tänkte på hålen för den bakre överströmskanalen? dom brukar ha den bakre överströmskanalen i cylindern längre så bränsleluft blandningen kan gå från insidan av kolven genom hålet i kolven till den längre överströmskanalen och in i förbränningsrummet när kolven är i nedre läget.
Det är canam kolvar och hur vida det är tänkt med hålen överlämnar jag till de mera pålästa
Henke
Finns det någon som har något att säga ang tändningen på denna motor? Sitter en 464 vev i den och nippontändning är det som passar. Har två alternativ i dagsläget och det är 9500 -81,plåtcdi'n med -0680 på slutet samt nyare 3-ledar tändning från typ 503. Tror den cdi'n heter
07000-1530.
Den kommer väl att ska varvas 9500+++
Tacksam för tips å kommentarer
Henke