Gunnar skrev:bäst att ta det lite högre..... (tror janne börjar att höra dåligt )
ELTIGRE UNDRA HUR MYCKE EFEKT DET ÄR I PULKAN????
Haha Gunnar,den var bra
Ja,det är inte lätt att finna några effektuppgifter på boben,men jag skulle väl tippa runt 90 kusar.
Har just börjat surfa runt för att fördjupa sig i lite fakta,men som sagt det är inte mycket skrivet.
På "vintagevmax.com" finns det en del att läsa,och jag har tänkt registrera mig där,så kanske man hittar nåt matnyttigt.
Invader_340 skrev:Vad var det egentligen för fel på srx 500orna som gjorde att yamaha drog tillbaka dom
De var nog att dom hadde glömt en viktig sak - att bygga en skoter som går i snö .....
Nämen vad menar du att dom drog tillbaka dom?
Jag har läst att de som betällt en ny 500:a blev erbjuden en annan modell istället(V-Max 540?)
Enl en USA sida så gick ett tjugotal maskiner ut till "allmänheten",men det kanske man ska ta med en nypa salt,och det verkar som att flera maskiner hamnade här i Norden.
Verkar helt klart som vi i norden är betydligt bättre rustade med dessa SRX 500 än usa.
Kan väl vara så att dom skeppade det som var lite frågetecken kring för test på nordiska marknaden kanske.
Och vad jag erfarit så var problemet att veven på variatorsidan var lite undermåligt lagrad och dessutom variatorn av det tyngre slaget som tillsammans stod för haverierna.
Tror dock att dom flesta fick utbyte mot comet variator innan leverans.
Detta är dock mina egna teorier...tag dom med en nypa salt och kommentera gärna om ni vet mera.
RetroR skrev:Verkar helt klart som vi i norden är betydligt bättre rustade med dessa SRX 500 än usa.
Kan väl vara så att dom skeppade det som var lite frågetecken kring för test på nordiska marknaden kanske.
Och vad jag erfarit så var problemet att veven på variatorsidan var lite undermåligt lagrad och dessutom variatorn av det tyngre slaget som tillsammans stod för haverierna.
Tror dock att dom flesta fick utbyte mot comet variator innan leverans.
Detta är dock mina egna teorier...tag dom med en nypa salt och kommentera gärna om ni vet mera.
Her er to bilder.vet omden du har i sverige gøran eriksson som hadde den før,samt en srx 500 i kiruna,og de til rikard som du pratet om tidligere.Sendte mail til deg tidligere i år når du skulle selge srx 440 d.
Her er bilder av min srx 500, på en norsk side
Arcticsrx500 skrev:Her er to bilder.vet omden du har i sverige gøran eriksson som hadde den før,samt en srx 500 i kiruna,og de til rikard som du pratet om tidligere.Sendte mail til deg tidligere i år når du skulle selge srx 440 d.
Her er bilder av min srx 500, på en norsk side
Jag har tänkt kolla upp ägarna på min skoter bakåt i tiden,då det skulle vara intressant att veta lite om hur den kanske kom till Sverige och vem som tog hit den osv.
Göran Eriksson,hade han haft min skoter tidigare?,eller missförstod jag dig?