Mäktig pjäs, du vet ju hur ball dom går göra så nu är det bara å sätta igång. Google is my friend: Bore 70 Slag 64. Porttiderna får du nog mäta upp för det är nog inte många som börjat veva i dessa cylindrar.
Alla tror att Viking III är enda tvåtaktaren som finns kvar i Yamahas produktion, men ¨å är inte fallet. Fortfarande säljs Bravo 250 på andra sidan pölen.
Har inte hört att någon lagt ned någon kraft på att porta om någon BR250-cylinder. Kan bero på att det inte är något topplock på dem, så det begränsar ju tillgängligheten i cylinderloppet en del. Men om du går loss på den så måste du lägga upp mycket bilder på hur projektet fortlöper....
Ja om så är fallet blir jag ännu mer sugen på att göra ett försök med den! Udda/ovanliga prylar och projekt är lite min grej
När det gäller fotografering och bilder så får jag nog be Marino sköta den detaljen, jag har varken kamera eller kunskap för att få fram bra bilder. Dessutom kommer vi hålla till i samma garage.
Just det, det är samma skit som rotax 250 med andra ord. Som jobbigt att bearbeta när man inte kan lyfta på toppen och få till nå vettiga kompförhållanden
Visade sig att den värmenypt någon gång och den har således en del repor på kolv och cylindervägg. Blir att beställa en ny överdim-kolv och skicka iväg cylindern på borrning.
Upptäckte också att passformen mellan cylindern och cylinderfordret är rent ut sagt usel! Ojämna kanter på flera millimeter i varenda port. Skulle säkert höja effekten med 15% bara genom att snygga till dessa
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Gunnar, det borde väl ge någonstans runt 270cc? En bjässe jämfört med mina 246cc Men det får i sådana fall bli ett senare projekt. Till denna säsong tänkte jag i första hand tänkt renovera upp skotern till bättre bruksskick och snygga till nuvarande motorsetup en liten aning bara. Den riktiga effektjakten får ta sin början inför nästa säsong!
Marino, Skulle tro vi får söta valpar om vi parar BRV'n med BR'en!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kanske lite svårt att särskilja ut ett sådant skrammel från allt annat yamaha skrammel ha ha hi hi , sorry kunde inte hålla mig när ni lägger upp det så där . Börjar bli mucket enstånk nu ... man blir ju lite sugen
Faen va fint med fler enstånk projekt väntar själv på o få hem en likadan fast en 85:a tror ja ... tanken med den e att min älsta grabb ( 7 år) ska brassa med den, men risken e nog överhängande att den kommer o bli en projekttråd