Äntligen får jag göra den stora uppdateringen!
Jobbade på som en galning idag med det sista inför teststart, sen var det bara ut och rycka och hoppas på det bästa trots att termometern stod på - 20 grader, men inte ska det stoppa oss!
Den startade väldigt snabbt bara bensinen tagit sig till förgasaren, men ville inte riktigt varva, tror det beror på att tanken hade kass luftning så det blev vakuum när den ville ha mer bensin, för det gick bättre och bättre desto mindre bensin det var kvar. Men förgasaren måste ställas in, något jag aldrig riktigt gjort på en membranförgasare, tips, guide?
Till slut ville den varva tillräckligt för att kunna slå till variatorn och börja driva mattan. Ni förstår nog inte hur stort detta ögonblick är för mig, sedan väldigt ung ålder har jag drömt om att få sätta mig på min egna skoter och puttra iväg, det är helt fantastiskt, även om det kanske inte ser mycket ut för världen på filmen.
Några bilder:
Och så klart, som utlovat, filmen!
http://youtu.be/Z8em2pwjDME
Några slutsatser efter detta första, enligt mig lyckade testet:
- Motorn rör sig inte så himla mycket tycker jag, nu är det väl inga större påfrestningar och jag har knappt varvat den, men tomgången där den stånkar ganska bra så är den endå stabilare än väntat.
- Mattan håller ihop än så länge!
- Förgasaren måste ställas in, hur gör jag det med en sån här Tillotson (HD, HR?) ?
- Glömde fota mitt luftfilter, men det var rätt så svart efteråt, kan det vara eftersom den fick stå så länge i sotiga avgaser?
- Tank måste fixas med ordentlig luftning.
- Broms måste fixas.
... Men den fungerar!