Hej!
Undrar om det är någon av er som har någon ide!
Jag köpte precis nya membran ifrån RINAB till min SW440 Keihin förgasare..
Nu när jag bytt ut de gamla, så håller inte förgasarn upp trycket i förgasarn, utan för att den skall gå, så måste jag pumpa på blåsan så den får soppa.
Trodde ju att det skulle bli lite bättre med sprillans nya istället för 19år gamla
kanske har hamnat fel vid ihopmonteringen? eller dålig kvalité/trasiga som nya, vet inte riktigt hur kvalitén är på rinabs membran då jag aldrig har prövat dom så nån annan får la svara på de men jag har varit med om nya membran som inte funkat som dom ska.
-----------------------
Ski-doo:
Trapper 602 -?? "ledpackarn"
Blizzard 5500 -79 (projekt)
Olypique -71 (avstannad renovering)
Elan -72 (lång med 503) SÅLD
Yamaha:
Excel V 540 -81
ET 300 -83 "omkullsupen rishög" SÅLD
Lynx 5900 GLS syncro -?? (söker v-låda)
IQ Dragon 800 122" -10 "onödigt med skidor"
Dellhem skrev:kanske har hamnat fel vid ihopmonteringen? eller dålig kvalité/trasiga som nya, vet inte riktigt hur kvalitén är på rinabs membran då jag aldrig har prövat dom så nån annan får la svara på de men jag har varit med om nya membran som inte funkat som dom ska.
Jo, jag misstänker att det är så att de inte är så bra..
Skall ta kontakt med dem i morgon får se vad de säger...
Tyvärr så är deras membran till den förgasaren dåliga,gummit sväller på det med flärparna på! Jag har skruvat mej tokig på dessa. Pågrund av samma problem. Upp till 5 minuter kan dom funka.
Måste nog köpa orginal membran från USA tyvärr!
The Bike skrev:Tyvärr så är deras membran till den förgasaren dåliga,gummit sväller på det med flärparna på! Jag har skruvat mej tokig på dessa. Pågrund av samma problem. Upp till 5 minuter kan dom funka.
Måste nog köpa orginal membran från USA tyvärr!
Hej!
Jo, den fungerade ett litet tag, sedan så var det stopp.. Märkligt att de fortsätter med den dåliga kvaliteten om de vet om det..
Har du någon adress till var man kan köpa original membranen?
The Bike skrev:Googla på ronnies Yamaha parts så finner du
Jag hittade till din för 21.50 dollar
Art 806-14552-01-00
Tack så mycket för tipset..Skall genast beställa därifrån..
Rinab skickade mig nya utan några problem, så man måste ge dem kredit för bra kundbemötande.
Jag har precis samma problem, men beställde från Mekonomen. Gick kanon när de var nymonterade. Och nu samma bekymmer. Har haft original membran liggande i flytande silikon, ska prova sätta tillbaka dom igen.
Konstigt att man får sälja varor med så dålig prestanda?
Om det bara vore något membran som vore dåligt. Men nu verkar det vara alla?
Svärfar köpte 3 nya insugsgummin till sin XLT från Skoterdelen och alla dom är som hockeypuckar nu...
Skotrar jag haft/har:
sinus 440
ockelbo 300s
lynx cobra enduro
Yamaha et 340
2st ockelbo 300
2st Snotric sc20
Arcticcat Jag same
Arcticcat panther lång
Polaris fusion 900