Nedre halvan är sandblästrat, övre halvan är först sandblästrat sen glasblästrat. Motorn är sandgjuten så ojämnheterna är fabriks och har inget med blästringen att göra.

SwedoolHolländaren skrev:Jag köpte mitt i en butik i Haparanda men jag kommer inte ihåg vad dom heterDet är nån butikskedja med en gul logga iaf (inte mekonomen), jag tror man passerar den på väg till Ikea
![]()
Kändes som att det var mycket till hjälp det här

Ok, undrar hur mycket frakten skulle bli att skicka upp toppar samt cylindrar? Vad vill du ha för att göra jobbet då och hinner jag få tillbaka grejorna innan helgen tro? Hade tänkt försöka hinna få ihop motorn och allt annat för att hinna räjsa i ljustvattnet den 16:e.Holländaren skrev:Biltema har haft billigare skåp än Jula annars, men jag hittar inte tillbaks dom på hemsidan nu. Kvalitén är väl lite sådär, man får täta skarvarna med silikon.. Men billig är billig.
Jag har både ett Jula och Biltema skåp och Julas tycker jag är mycket bättre, men det var den gamla modellen dom hade som var mycket mindre än den dom har nu så det var därför jag köpte ett till. Nu har man sand i det stora och glas i det mindre
Om du inte vill investera så kan du skicka hit grejerna så kan jag fixa det åt dig. Alltid kul å ha Rotax F/A prylar i skåpet