Ända bilderna jag har är på distanserna jag svarvade idag!
Det blev totalt nio stycken distanser, hehe

Borde väll funka med en lite kraftigare kondensator, och eventuellt en likriktare (om det är växelström)Joakim89 skrev:DennisL skrev:jassåHolländaren skrev:Jag tror inte du behöver 3 mm plåten ens om jag ska vara ärligDet lär ju iofs inte skada och det är kanske är ett enkelt sätt att få bulthålen på rätt ställe i chassit.
Funkar dom där mätarna utan batteri? Kanske inte lyset i dom men jag undrar mest om nålen rör på sig utan batteriär de så pass! kanske räcker att sätta en tunnare plåt då? typ 2mm?
Står att man ska koppla det till tändnings låset. men det vore gå att ta ström någon annanstans kanske
testa, i värsta fall får du skaffa batteri

hahaViktor Hermansson skrev:Det blir ganska så tight mellan variatorn å chassit! men ska nog gå bra
hur får du dit variatorremen?
ÄhhViktor Hermansson skrev:haha roligt att byta den när man är ute i skogen

Tackar, alltid roligt med lite kritikmarino carlsson skrev:Ser bra ut.....men! Tänkte bara upplysa om att som du monterat boggien på denna dära så blir jag ytterst förvånad om den inte kommer bli väldigt väldigt ranglig. Dessutom så ändrar du hela styrgeometrin för den är tänkt och byggd för att hänga lite baktill. Har gjort samma fel själv, eller för mig blev de fel sådär iaf, men jag hoppas att du blir nöjd. Med de jag upplevt nu så skulle jag flyttat upp boggien i tunneln om jag vorit du. I övrigt, bra knegat! Låter spännande med motorbygget.