Vad tror ni om de?
Om man skulle få Ljusvattnet, seriösa mc och harads att ingå i en cup kanske nån till vad vet jag...
kanske avsluta med en grästävling
Det här tycker jag lät som en kanon ide ,sen är det som Marino säger att man får helt enkelt prioritera tiden lite.Kan själv tänka mig att försöka hjälpa med nåt om det skulle behövas.
En dragracing cup är en bra ide. Klassindelningen på skotrarna skulle kunna anpassas efter hur snabba dom är rakt fram. i burkarcupen tas hänsyn till framvagn eller bladfjädrat vid klassindelningen. Förslag på klassindelning:
enstånk mod
lilla fc standard
stora fc standard
stora fc mod
stora fa mod
lilla LC Fa
stora LC
Skotrarna klassas in efter motor oavsett bladfjädrat eller framvagn.
poängberäkningssystem finns på sbf under dragracingregler.
Men till sist är det arrangörerna som har sista ordet. De dragracingtävlingar som gått i vinter har samtliga haft olika antal klasser. en fördel om man har samma klassindelning. kanske detta är för många klasser? ihopslagning? Klasserna bör utformas så att det går att åka även i burkarcupen.
Det där med klassindelning är något att fundera på.
Om det nu blir ett Ededrag igen nästa år så kommer vi med stor sannolikhet att ha med klasser för enstånk original och även open mod.
Dessa klasser är viktiga för oss.
Vikten av att ha framvagn eller inte är ointressant när det går rakt fram, så den regeln har vi inte haft.
En annan skillnad vi har haft är att det är tillåtet med bl.a. L/C eller cross cylindrar i enstånk mod. Bara grejorna är äldre än -85.
Som Patrik säger så kan/vill vi inte släppa enstånk orginal här i Harads eftersom det var en sån populär klass, det var några som blev sugen på att bygga en open mod maskin också så den klassen vill vi också gärna ha kvar.
Men om det ska bli en cup måste vi ju som ha samma klassindelning. Det kanske skulle funka att har ett antal fasta klasser som körs på alla tävlingar och sen får deltävlingarna hitta på egna klasser på sidan om som inte nödvändigvis behöver ingå i cupen. Bara det är klart och tydligt vilka som ingår i cupen och vilka som inte gör det så måste ju det funka.
Vi ska ha möte med skoterföreningen imorgon kväll så då får vi ta upp det här och kolla om dom är intresserade