ber om ursäkt för den suddiga bilden
Sno-tric (modell?)
Sno-tric (modell?)
Detta är en gammal Sno-tric som står i stugan som jag skulle vela rädda när tid kommer, vet någon exakt modell? Är ganska så ny i detta å vill inte skämma ut mig 
Senast redigerad av Jäderblom den 20 nov 2009, 22:17, redigerad totalt 1 gång.
Re: Sno-tric (modell?)
Tycker det ser ut som en SC11.. Men det kan vara en sc1 också.. har för mej att sc11 är en bredbandare och sc1 smal. men inte säker.
Enligt registreringen så är det en Sno-Tric sc11 -75,
Skillnaden på sc1 och sc11 är ju att huvarna är olika och olika färger på chassit och årsmodellerna.
Sen är båda smalbandare, bredbandaren kom nog först på sc4an.
Sen motorn kan inte komma från en orginal johnson skee-horse för dom hade nog inte sachs i sina maskiner.
Men sc11an hade sachs och Jlo.
Men har du tänkt sälja bort den så köper jag den
Skillnaden på sc1 och sc11 är ju att huvarna är olika och olika färger på chassit och årsmodellerna.
Sen är båda smalbandare, bredbandaren kom nog först på sc4an.
Sen motorn kan inte komma från en orginal johnson skee-horse för dom hade nog inte sachs i sina maskiner.
Men sc11an hade sachs och Jlo.
Men har du tänkt sälja bort den så köper jag den
Medlem i TT RACING.
okej, tack för hjälpen med modell, är en kort smalbandare, inte min ännu iaf (min farfars) men tänkte försöka sparka igång den å kanske klämma ut lite mer ur motorn med en flatside 38:a
men kanske att det blir till salu om jag äger den å den vägrar sammarbeta... men för tillfället vill ajg ha den själv