Nu har man införskaffat ett projekt...
Polaris Apollo 340 står nu hos mig efter att det har stått i en loge ett antal år. Fick starta den men en borrmaskin men det gick.
Det som måste fixas är dra åt alla skruvar muttrar mm sedan skaffa mangnapull...
Sedan måla om den & småfixa vissa detaljer & fixa skumgummi till styret så min dotter inte slår sig när hon ska köra!!
Senast redigerad av Hedman den 28 okt 2009, 09:54, redigerad totalt 1 gång.
Hade ju hoppats att en Polariskille skulle köpa min motor som var ute till rätt peng som var turn key så att säga.. Men nu hamnar den i någon Elan istället där ute..
marino carlsson skrev:Hade ju hoppats att en Polariskille skulle köpa min motor som var ute till rätt peng som var turn key så att säga.. Men nu hamnar den i någon Elan istället där ute..
Hehehe skulle va nice men jag hade tänkt köra orginal iallafall... men vem vet i framtiden om det blir turn key & våldsam motor typ 800 eller liknande
Du har helt fel motor i denna ..
De ska vara en Fuji motor med dubbla mikuni. en 340
Har i ett tidigare liv ägt just en sådan maskin.
Liten lätt skoter, men var de 36hk är den skall vara på kom jag aldrig på iaf.
J.Linder skrev:Du har helt fel motor i denna ..
De ska vara en Fuji motor med dubbla mikuni. en 340
Har i ett tidigare liv ägt just en sådan maskin.
Liten lätt skoter, men var de 36hk är den skall vara på kom jag aldrig på iaf.
Okej har jag bättre eller sämre motor nu?
jag & skotrar är = 0
hehe men jag lär mig nu hehe!
Iallafall behöver jag en magnapull till en sådan motor så är det nån som har?
Jag behövde också en magnapull till en sån motor vid mitt lågbudgetbygge i vintras =). Jag monterade dit en "halvpassande" magnapull från nån snöslunga på den... Fick göra distanser i nå profilrör för att få dit den, men det funkar och har ännu aldrig rappat eller så =)..
MAG-motorer satt i AMF, Rajd med flera original.. Tror inte att det där är någon originalmotor till din pärla =)
Nu har jag bestämt mig för att byta el sälja skotern så kom med förslag...
Skotern startar med startgas & borr maskin så skaffa en magnapull, rengör & putsa upp motorn så har du en tuff skoter.